24 Aralık 2015 Perşembe

Haydi Ajanda Kullanalım!

Benim gibi kırtasiye delilerin çok sayıda olduğunu biliyorum. Haydi buradakiler el kaldırsın , sevenler bir adım beri gelsin çünkü anlatacaklarım onlarla ilgili ...

Yeni yıla sayılı günler kalmışken eminim sizinde elinize sağdan soldan numune , tanıtım amaçlı dağıtılan bir ajanda geçecektir. Geçmese bile zevkinize uygun oldukça hoş ajandalardan birini satın alabilirsiniz. Bunu geleceğinize bir yatırım olarak düşünün , anı toplayıcısı ve bir beyin fırtınası odası !



Ajanda dağıtım ve alımı çok fazla olan ülkemizde genelde verilen ajandaları ya kullanmaya kıyamayız yada alelalede not düşülen müsveddeler olarak kullanırız. Oysa ajandalar çok iyi birer zaman planlayıcılardır.
Tamam kabul ediyorum , gelişen teknoloji ve android telefonların hayatımıza girmesiyle zaten kullanımı az olan bu defterciklere daha az ihtiyaç duyulur oldu ama defter ve kalemin büyüsü her zaman farklı ve özeldir diye düşünüyorum.

Gelelim elimizdeki temiz , henüz kullanılmamış ajandamızla neler yapabileceğimize ;


2016 tarihli , yeni bir ajandanız var ise bunu Ocak ayından itibaren planlayıcı olarak kullanabilirsiniz. 
Gelecekteki etkinliklerinizi , aile ve arkadaşlarınızın doğum günlerini , gelecek tarihlerde yapmayı planladıkladıklarınızı ajandanıza not edebilir , kendinize o güne dair yapılacaklar listesi oluşturabilirsiniz.

Eğer yoğun bir iş hayatınız yoksa bu tarz bir kullanım size gereksiz geliyor olabilir . 
O zaman gelelim ajanda ve not defterlerinin en keyifli kullanım alanlarına ; 

İlgi alanlarınıza göre bir hobi defteri oluşturmaya ne dersiniz  ?

Kitap okumayı seviyorsanız okuduğunuz kitapları not alabilir , gelecek yıllarda hatırlayabilmek için konusu hakkında küçük notlar yazabilirsiniz .


Aynı şekilde film izlemeyi sevenler ya da yemek yapmayı seçenler de defterlerini bu konuda geliştirebilirler.


Çok düşünen az konuşan ya da tam tersi bir kişiliğiniz varsa defterinizi tamamen kişisel bir deftere dönüştürebilir , günlük hatta anlık bir defter yapabilirsiniz.

Kendimden örnek vermek gerekirse benim lisede tuttuğum anlık defterler vardır mesela ...
En yakın arkadaşlarımla sırayla yazdığımız , en sevmediğimiz derslerde o anki durumu anlatıp ne kadar sıkıcı bir gün olduğunu , tenefüste yapmayı planladıklarımızı yazdığımız defterler ...

Yıllar sonra onları okumak  , arkadaşlarımın el yazılarını görmek nasıl mutluluk verici bir şey tahmin edersiniz :)


Bunların dışında kişisel gelişim kitaplarını okumayı sevenler aşinadır ; bir şükür günlüğü tutmak ta oldukça güzel bir eylemdir.
Şükretmenin hissettirdiği o gün boyu mutluluğu hissedebilmek için sabah saatlerinde özellikle ufak şükür cümleleri kurmanızı tavsiye ederim. Gerçekten de zamanla şükredeceğiniz şeylerin arttığını farkedeceksiniz.

Tüm bu tavsiyelerimin dışında , yapılması gerçekten keyifli olan bir şey var ki ;
O da Scrapbook tutmak !



Gazete küpürleri , fotoraflar , yapışkanlı kağıtlar , stickerlar scrapbook hazırlamak için en eğlenceli meteryallerdir. Tabi renkli kalemler ve bol miktarda da hayal gücü gerekli son olarak .

Defterlerle aşk yaşayan biri olarak benim birkaç tane scrapookum var . 
Sevgili eşimle sevgili olduğumuz dönemlerde hazırladığım ( içerisinde bana verdiği minik notlar  - çiçekler  - ilk yolculuğa çıktığımızdaki otobüs biletlerimiz vs . ), hamileyken hazırladığım ( içerisinde muayne kağıtlarımın bile olduğu :) ve evlilik yıl dönümümüzde hediye ettiğim  fotoraflı - dünden bu güne şeklinde hazırlanmış anı scrapbooku .



O zaman ne diyoruzz  ;haydi ajanda kullanalım bu yıl . Not defterleri renkli kalemler hayatımızı renklendirsin.
Yaşadığımız an öyle kıymetli ki , tarihe not düşeceğiniz ufacık bir karalama bile ileride çok çok değerli bir anınıza dönüşecek.
Bu yazıyı bir daha aynı hislerle okuyamayacaksınız mesela , şu geçen üç saniye öncesini belkide hiç hatırlamayacaksınız . Ama eğer bir deftere sahip olursanız , anlarınız ve anılarınıza da sahip olabilirsiniz.

Cümlelerimi burada sonlandırıp , son sözü yazmak hakkındaki görüşlerini bildiren değerli insanların cümlelerine bırakıyorum ...


Bir amaç, ancak onu yazıya geçirildiği zaman, güç kazanır.
Steve Chandler


Ancak yazıya geçmiş düşüncenin değeri vardır; geri kalanlar boş çırpınmalardan, rüzgarın alıp götürdüğü bir saatlik hayallerden, başka bir şey değildir.
Emile Zola


Yirmi yaşında şiirler yazıyorsanız, bu yirmi yaşında olduğunuzu gösterir, kırkında şiir yazıyorsanız, bu şair olduğunuzu gösterir. Francis Carco


Yazmak, aynı zamanda susmak, söylememek, sesini kesmek demektir, gürültüsüz haykırmaktır. Marguerite Duras


Bir satırsız bir günüm yok. Pline l’Ancien


Düşünmenin en iyi yolu, yazmaktır. Pascal Quignard

Bir amaç, ancak onu yazıya geçirildiği zaman, güç kazanır.  Steve Chandler




21 yorum:

  1. Şahane bir yazı olmuş Sevgili Gri Lady, emeğine sağlık.
    Ajandalara ben de çok değer verenlerdenim. Önceden farklı amaçlar ile kullanıyor olsam da, şimdilerde biraz da iş yaşamımın gerektirdiği, tam da amacına uygun olarak kullanmaya gayret gösteriyorum. Çok büyük bir zevk gerçekten, yanımdan ayırmadığım ajandam. Ve bence sanallaşan dünyada, çocuklara öğretilmesi gereken bir şey ajanda kullanmak...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul Hanımefendisi ;
      Çok teşekkür ederim güzel yorumun için .Öpüyorum , sevgiler .

      Sil
  2. nası güzel yazmışsınız keyifle okudum :) iş güç için hep ajanda kullanan biriyim ama özel şeyleri ajandanın içerisinde düzenleyip keyifli hale getirmek harika fikirmiş, en kısa zamanda hayata geçireceğim ;)

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten de eskiden ne kadar çok yazı yazardık. Düğüne yakın annemlerden eşyalarımı toplarken çocukluğumdan bu yana yazdığım mektuplara gelen cevapları okudum. Öyle mutlu oldum ki... Aklımdan çoktan uçup gittiğini bile farketmediğim anılarım can buldu. Ne sebeple olursa olsun kesinlikle katılıyorum. Ajanda kullanmak yada yazmak gerçekten çok önemli. İnsanın bir eseri olmalı bu hayatta. Bu anıları dahi olsa bir eser bırakmalı diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle bir eseri olmalı insanın bu hayatta ...
      Kim bilir bir küçük bir not defteri ile başlayan yazma alışkanlığı ileride nadide eserler yazan birer yazara dönüştürür hepimizi ...

      Sil
  4. Ben ajanda kullanmaya bayılırım! İş yerinde ayrı, evde ayrı planlayıcım var ve onlarsız olamıyorum. Yazmak beni rahatlatıyor. Fakat bu scrapbook olayını da çok beğendim. Her türlü kağıt türünden anı objesini toplayıp sağda solda unutan insan olarak deftere yapıştırmak fikri harika! Teşekkürler yazı için, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Scrapbook acayip keyifli bir şey :)
      Güzel yorumun için ben teşekkür ederim , sevgiler ...

      Sil
  5. Harika bir yazı olmuş bende kırtasiye ürünlerinin tutkunuyum ve bende kişiye özel çizimimden oluşan telli not defteri tasarlıyorum bloğumda bakabilirsiniz isterseniz :) http://fatofotofantasarimlari.blogspot.com.tr/search/label/Defter

    YanıtlaSil
  6. Ajanda ve defter tutmaya bayılırım hatta o kadar cok ajandaya başladım ve kayboldu kı ;( yazdıklarım her taşınmamızda ya kayboluyor ya da çocukların azızlıgıne uğruyorlar.

    Saklamayı bılsem yazıcam da...

    YanıtlaSil
  7. her sene çeşit çeşit ajanda alırım... hepsini hem özel hayatımda hem de iş hayatımda kullanmak için ama ne yazık ki bu işte bir türlü başarılı olamadım... 2016 benim de ajanda yılım olsun... benim de tek ama hep benimle olan hayatıma dair herşeyin olduğu bir ajandam olsun :) teşekkürler yazı için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim güzel yorumun için , sevgiler ..

      Sil
  8. Scrapbooklara bayılıyorum ama ben hiç beceremedim : ( O da başka bir yetenek.

    YanıtlaSil
  9. merhaba... ben de bir sürü defteri olanlardanım ama genelde ajanda kullanmıyorum onun yerine düz defter tercih ediyorum, düze derken çizgisiz :) böylece kafama göre yazıp çizebiliyorum. eskiden daha çok yazardım şimdi daha çok akıl defteri olarak kullanıyorum o ayrı.. hiç yanımda ayırmadığım bir defterim var, kimi zaman bir liste kimi zaman unutmamam gereken bir şeyler.. Bu scrapbook olayını hiç düşünmemiştim.. fikir hoşuma gitti bir deneyim bakalım yapabilecek miyim.. sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Çizgisiz defterleri de çokk beğeniyorum benn :)
    Scrapbooku deneyin, hatta sonrasında bizimle de paylaşın. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, ne kadar güzeş bir yazı. Bende ajanda kullanmaya bayılırım, başka türlü bütün dağınıklığımı nasıl toparlar düzenlerdim bilemiyorum. Ajandamın arasında sürekli minik notlar olur, bunu bahsettiğiniz gibi scrapbook'a dönüştürebilirim, güzel fikirler için teşekkürler.
    Blogunuzu izmirleydisi'nin tanışma etkiliğinde görmüştüm, artık takipteyim. Bana da beklerim.
    http://beatinthedrums.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  12. bende de çok sağlam ajanda hastalığı vardır he
    yazacağım hikayelerin ana fikri genelde aniden aklıma gelir ve hemen not ederim.
    tabii ki çizgisiz olacak ama :)

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  14. Yaaa bayıldım yazına.. Benim elimdede çok ajanda var. Kimisine sevdiğim sözleri yazıyorum kimisini iş için kullanıyorum kimisini şükür günlüğü yaptım. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  15. Merhaba ,
    Ne güzel kullanıyormuşsunuz ajandalarınızı :))
    Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için , sevgiler ..

    YanıtlaSil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...