4 Mayıs 2023 Perşembe

Ergen Çocuğa Tek Başına Ebeveynlik Yapmak

Bekar anneliğimin yaklaşık dördüncü yılındayım ve büyümesini iple çektiğim çocuklarım bir şekilde büyüyor ve kısmen bana olan bağlılıkları da günden güne azalmaya başlıyor.

Öte yandan çoğu zaman benim parçam olduğu hissinden uzak hissettiğim,adeta evimde bana karşı yetişen bir düşmanla yaşamak zorunda gibi hissettiğim zamanlardan geçiyorum.

Her dediğimi geçiştiren,sesini yükselten,saygı duymayan,sorumluluk almayan ve yapması gereken okul sorumluluklarını telefonla oynamak pahasına ihmal eden bir insan;bir ergen,bir evlat bazen de eve gelmeme seçeneğimin olmasını diletecek kadar beni zorlayan bir ev arkadaşı...

Anneliğin idareciliği,sevecenliği ve kucaklayıcılığını hissedemediğim bu günlerde ona sık sık 'madem beni dinlemiyorsan,git babana' söylemlerimden ileride pişman olacağımı bilsem de,şimdilerde bunu sürekli dile getirmekten kendimi alamıyorum ve üzgünüm ama galiba bunu,velayetini babasına verme seçeneğini ciddi ciddi düşünmeye başlıyorum artık.

Gelecekle ilgili hiç sahip olmadığım endişeleri artık yavaş yavaş hissetmeye  başlamış olmak,süper güçlü anne profilimi sekteye uğratıyor.

Sıkışık ve çıkmazda hissediyor,konuşunca rahatlayıp,akşam eve gittiğimde ve evi yine dağılmış vs gördüğümde aynı ruh haline geri dönüyorum.



3 yorum:

  1. ergen çocuklarda hep böyle sorun oluyor. Bu da bir süreç geçecek zamanla oda duruluyor. Bir ergenliği yeni bitmiş. birde ergenliğe yeni giriş yapacak olan iki tane erkek çocuğu olan bir anne tavsiyesi size onunla zıtlaşmamaya çalışın. Onu herşeyden önce dinlemeye çalışın. Kendinin dinlendiğini düşünen çocukta seni dinliyor.

    YanıtlaSil
  2. Your post is a masterpiece—brilliant, insightful, and thoroughly engaging. Thanks for sharing your valuable perspective with us!

    YanıtlaSil
  3. Thank you for being a beacon of wisdom and a source of inspiration for your readers.

    YanıtlaSil

Bu konuda ne demek istersiniz ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...